Q65
Q65
Woeste beatband uit Den Haag, waarvan de debuut-LP Revolution behoort tot de klassiekers van de Nederlandse popgeschiedenis.
Bezetting
Jay Baar
drums
Joop Roelofs
gitaar
Willem Bieler
mondharmonica, zang
Peter Vink
basgitaar
Frank Nuyens
gitaar
Overige muzikanten
Hans Waterman
drums
Rob Louwers
drums
Dick Schulte Nordholt
basgitaar
Eric Finck
basgitaar
Joop van Nimwegen
gitaar
Rene van Spanje
toetsinstrumenten
Rinus Hollenberg
gitaar
Eric van de Berk
toetsinstrumenten
Derk Groen
gitaar
John Frederiksz
zang
Beer Klaasse
drums
Genoemd in de biografie van
1966
Peter Koelewijn
1967
Sam Tjioe
1968
Livin' Blues
1974
Finch
1975
Cuby + Blizzards
1980
Hu And The Hilltops
1980
Livin' Blues
1986
Evert Nieuwstede
1986
Livin' Blues
1992
The Ace-Tones
2002
Ayreon
2003
Ayreon
2003
Di-Rect
Biografie Q65
Woeste beatband uit Den Haag, waarvan de debuut-LP Revolution behoort tot de klassiekers van de Nederlandse popgeschiedenis.
1965
De basis voor de uit Den Haag afkomstige Q65 wordt in januari gelegd. Gitaristen Joop Roelofs en Frank Nuyens besluiten om samen met zanger Willem Bieler een groep te beginnen. Omdat hun totaalgeluid iets te dun klinkt komen basgitarist Peter Vink (ex-The North Stars) en drummer Jay Baar, beiden afkomstig uit Leadbelly's Ltd., erbij om de band versterken. In de zomer is de band stevig aan het repeteren. Ze vinden hun inspiratie in Rhythm and Blues-traditionals en materiaal van Robert Johnson en Willie Dixon. Daarnaast spelen ze de in die tijd gebruikelijke Kinks, Animals en Rolling Stones-covers. De oorsprong van de naam Q65 ligt in twee nummers van the Stones: Susie Q en Route 66. Q66 ligt niet lekker in de mond en de band kiest voor Q65. Op 21 mei geeft Q65 haar eerste optreden in de UTS te Scheveningen voor een gage van 10 gulden en een onkostenpost van 20 gulden. Roelofs gaat zich bezighouden met de boekingen en de prijs voor een optreden wordt al snel opgetrokken naar 150 gulden. De concerten van de Q65 zijn altijd spectaculair. Zanger Willem Bieler rolt over het podium en begeleid door een keihard spelende band verwerven ze zich als snel het predikaat van de Nederlandse Pretty Things. Dat er af en toe eens een gitaar uitvalt of vals staat deert de fans niet: 'de Kjoe is Kick!' Als eerbetoon kladden ze de groepsnaam op vele muren in Den Haag en verre omstreken. Anno 2002 is die graffiti op sommige plaatsen nog steeds te bewonderen. Tijdens een optreden in Rolschaatsbaan de Eekhoorn komt producer Peter Koelewijn in contact met de band. Danig onder de indruk van het Q65-optreden en hun populariteit onder het aanwezige publiek nodigt hij ze uit voor een auditie in de Phonogramstudio waar twee eigen nummers opgenomen worden: And Your Kind en You're The Victor. Bij het terugluisteren van de opnames zijn producer Koelewijn en technicus Jan Audier zo enthousiast over de nummers dat men besluit ze ongewijzigd op vinyl uit te brengen.
1966
In januari verschijnt het eerste plaatje met You're The Victor op de A-kant. Het is de typische Q-sound: een alle kanten rammelende beat met Willem Bieler's zang in nauwelijks verstaanbaar 'Haags' Engels. Op 5 maart komt de single op nummer 16 de Veronica Top 40 binnen en blijft daar dertien weken staan met een elfde plaats als hoogste notering. Het aantal optredens neemt enorm toe nu ze een hit in handen hebben. Het wordt te druk voor Joop Roelofs en Wout van Soest wordt fulltime manager. Hans van Hemert volgt Peter Koelewijn op als producer. Donderdag 5 mei worden in een nachtelijke sessie The Life I Live en Cry In The Night opgenomen. De tekst van The Life I Live verhaalt onder andere over de belevenissen van de band tijdens Joop's huwelijksfeest. Voor de presentatie van de single wordt door Phonogram een promotiestunt bedacht. Q65 zal in een klein rubberbootje van Scheveningen naar Londen varen. Dat sommige Q-leden niet kunnen zwemmen is een bijkomstigheid waar men pas later achterkomt. De band maakt overigens niet de gehele overtocht, slechts het begin en het eind van de reis vindt in het rubberbootje plaats. Het promotie-optreden in de Londense club Tiles kan helaas niet doorgaan omdat verzuimd is een werkvergunning aan te vragen. Wel worden er voor de Engelse bladen fotosessies en persconferenties gegeven. Bij terugkomst op het Scheveningse strand wordt de groep opgewacjt door zo'n 30.000 fans. Het concert op de Pier wordt gefilmd door de NTS en Polygoon. In alle kranten verschijnen de dagen daarna artikelen over de stunt, en de Q wordt in één klap enorm populair. The Life I Live scoort hoog in de Top 40. In september komt de langspeler Revolution uit, die als werktitel Lava had. Het is een heel gevarieerde plaat met naast stevige R & B, beat en blues ook ingetogen nummers als Sour Wine. Uiteraard staat ook de hit The Live I Live erop. De plaat beleeft zijn primeur op 10 september in een tv-special rondom de zanger Boudewijn de Groot waarin Q65 te gast is. Van Revolution worden binnen drie maanden 25.000 exemplaren verkocht en in oktober komt de plaat zelfs de Haagse single Top 10 binnen met als enige concurrentie hun eigen single I Despise You / Ann. Dit laatste, met Jay op piano, was een persiflage op Jungen Komm Bald Wieder van de Duitse schlagerzanger Freddie. In de herfst maken ze voor de VPRO-televisie samen met Les Baroques en De Maskers de film Beat It.
Boudewijn de Groot Hans van Hemert Jan Audier Les Baroques ZZ en de Maskers
1967
Op 21 januari verschijnt From Above / I Was Young, een single met dubbele A-kant. Tijdens de sessies voor de single worden ook nog vier bluesnummers opgenomen: een nummer van Jimmy Reed (Ain't That Lovin' You Babe), een werkje van Howlin' Wolf (No Place To Go) met Peter Vink op contrabas, een compositie van de Kjoe zelf met de druggy titel 80 % O (staat voor hasj vermengd met 80% pure opium) en de traditional Ramblin' On My Mind. Deze tracks komen op de EP Kjoe Bloes uit. Op 8 maart wordt tijdens de rust van de voetbalwedstrijd Ajax-Dukla Praag op tv een impressie uitgezonden waarin de groep te zien is tijdens de opnames van Ramblin' On My Mind. De muzikale interesses van de groep gaan in de loop van 1967 onderling steeds meer uiteenlopen, een van de redenen is dat vooral Jay, Frank en Peter zich steeds meer gaan bezondigen aan het gebruik van softdrugs. De nieuwe single World of Birds wordt gepresenteerd in het televisieprogramma Fanclub op 11 april. Het nummer verwijst naar het druggebruik van de bandleden. Op 15 april 1967 is Q65 een van de voorprogramma's van The Rolling Stones in de Houtrusthallen te Den Haag. De drugs hebben invloed op de muziek en de groeps komt erdoor in aanraking met de justitie. In november wordt Jay Baar in het Huis van Bewaring te Den Haag opgesloten voor hasj- bezit. Het rommelt dan al een tijdje in de Q en onderlinge meningsverschillen drijven de muzikanten steeds verder uiteen. Op dat moment ontvangt Wim Bieler zijn tweede oproep voor militaire dienst, verder uitstel is niet mogelijk. In december gaat de groep nog eenmaal de studio in om te werken aan een totaal nieuwe sound. Zodra Jay vrijkomt wordt de instrumentale basis voor Mother Motha's Great Sundance opgenomen met Bieler en Roelofs op percussie en Vink op bas. Jay krijgt de inspiratie voor dit nummer na het beluisteren van een elpee met Afrikaanse muziek.
1968
Begin januari moet Bieler in dienst en de Q valt uit elkaar. Frank, Jay en Joop doen eerst nog een vergeefse poging Shoes-zanger Theo van Es in de Q te halen en gaan dan door met achtereenvolgens Herman Brood en Henk Smitskamp, maar deze verdwijnen weer snel. Marco Klein wordt de nieuwe toetsenist en Frank Verhoeff gaat bassen. In februari worden drie nieuwe nummers opgenomen: Fairy Tales Of Truth, Change Of Scene en Voluntary Peacemaker. De nieuwe groep krijgt de naam Circus en treedt met veel succes op tijdens de openingsavond van Paradiso. Hoewel er een demosingle van Medusa met op de B-kant Mother Motha's Great Sundance geperst wordt en er een definitief hoesontwerp bestaat wordt op het allerlaatste ogenblik de op 16 april geplande release afgeblazen. Als reden wordt gegeven dat de band de opnames niet representatief meer vindt. Decca brengt dan toch nog een single uit met de nummers Ann en Sour Wine. In een advertentie voor deze single in Hitweek van augustus '68 wordt al over een revival en een glorieuze come-back van Q65 gesproken. Maar niets is minder waar, want 'Circus heeft grootste plannen voor een total performance met muziek voor de mind en body.' vertellen ze in Hitweek In het VARA tv-programma Rood Wit Blauw geeft Circus op 8 mei een spetterend optreden. Mother Mutha's Sundance en Change Of Scene worden live op de buis gespeeld ondersteund door kolkende en borrelende vloeistofprojecties. Frank Nuyens verlaat dan wegens een handblessure Circus en wordt producer bij Phonogram. Fighting Is Easy / Country Girl is het eerste plaatproduct van de viermansformatie op Polydor. Binnen de groep ontstaan strubbelingen en in oktober stapt zanger Willem Bieler eruit. Johnny Frederikzs, uit George Cash, wordt de nieuwe zanger.
1969
Omdat Q65 volgens het contract nog een album moet afleveren maakt producer Van Hemert de al opgenomen Circusnummers af. Voluntary Peacemaker en Sundance zingt hij zelf in, Change Of Scene was al eerder door Jay ingezongen en op Fairy Tales Of Truth heeft Willem Bieler een gastrol. De hoes van Revival (werktitel: Yesterday and Today) vermeldt alleen de naam Q65 en nergens is te lezen dat er ook Circus-opnames op staan.
1970
Q65 keert terug in de oude bezetting, zonder Jay Baar die dan met Boudewijn de Groot in een commune te Dwingelo zit. Nieuwe drummer is Beer Klaasse (ex-Groep 1850). Bij Negram krijgen ze een contract voor twee lp's en vier singles. Hun stijl is in al die jaren hetzelfde gebleven maar de band is muzikaal enorm vooruitgegaan en klinkt veel melodieuzer. Eind maart verschijnt de eerste single Don't Let Me Fall. Langspeler Afghanistan komt in oktober uit. Een kant studiowerk en een live-kant met de rock-'n-roll medley opgenomen in Sarasani op Texel. Met de single Sexy Legs staat de groep twee weken in de Top 40. Ter promotie van de lp en de single geeft de band een vijftien minuten durend optreden in het televisieprogramma Midweek.
1971
In januari wordt Love Is Such A Good Thing uitgebracht, een rhythm & bluesnummer met een hoofdrol voor zanger Bieler. Bij een voetbalwedstrijd breekt Frank Nuyens zijn been. Joop Roelofs neemt alle gitaarpartijen van hem over. Het tweede album voor Negram wordt We're Gonna Make It, een soort verzamelaar met singlekantjes aangevuld met restmateriaal. De laatste single voor Negram is I Just Can't Wait. De band verhuist naar Polydor. Fighting Is Easy is daar hun eerste single. Na onenigheid binnen de band stapt zanger Bieler op. Hij wordt vervangen door John Frederiksz (ex-George Cash). In dit jaar brengt ook Frank Nuyens zijn langspeler Rainman uit. Veel teksten zijn door Jay geschreven en ook drumt hij op sommige nummers. Later dit jaar speelt Jay in het Amsterdamse Tantalus.
1972
De oude naam wordt veranderd in Kjoe. Door de nieuwe zanger krijgt de muziek weer nieuwe impulsen en Vink, Klaasse, Roelofs en Frederikzs gaan enthousiast de studio in. Hun nieuwe plaat moet een hit worden. Hoonana wordt gereleased in april maar bereikt ondanks een komisch optreden op tv geen enkele hitnotering. Hierna wordt niets meer uitgebracht. De Kjoe blijft optreden in verschillende bezettingen en als Johnny Frederikzs opstapt evolueren ze tot de instrumentale symfonische rockgroep Finch.
1974
Willem Bieler neemt samen met Frank Nuyens en Boudewijn de Groot in de Phonogramstudio een aantal demo's op. Hiervan verschijnt Lady Of Love in het najaar op Polydor. Merkwaardigerwijs staat op de B-kant het oude Q65-nummer Fighting Is Easy. De plaat wordt uitgebracht onder de naam Willem Bieler & Dambuster. Tijdens de sessies wordt ook Happiness opgenomen maar zal niet uitgebracht worden tot 2002.
1980
Naar aanleiding van een radio-uitzending over de Haagse Beat in de jaren zestig op 30 november 1979 worden er plannen gemaakt om al die legendarische groepen nog één keer bij elkaar te brengen voor een optreden in de Haagse Houtrusthal. Na veel praten besluiten de Q65-leden van de eerste bezetting (Jay Baar, Frank Nuyens, Peter Vink, Joop Roelofs en Willem Bieler) mee te doen. Het optreden vindt plaats op vrijdag 13 juni tijdens de Haagse Beatnach. Voor platenmaatschappij CNR worden met producer Hans Vermeulen proefopnames van een nieuwe versie van Ann gemaakt, maar ze krijgen geen kans deze af te ronden omdat Joost de Draayer ze geen contract aanbiedt. CNR brengt wel een dubbelelpee met opnames van de Haagse Beatnach uit. De maatschappij vindt echter dat de live-muziek van een zodanige kwaliteit is dat ze het niet uit willen laten brengen zonder de nummers in te korten en door studiomuzikanten opnieuw in te laten spelen. Naar aanleiding van alle aandacht voor de Beatnach is er weer veel vraag naar de Q65, zodat Vink, Bieler en Roelofs aangevuld met gitarist Joop van Nimwegen (ex-Finch) en drummer Fred van Vloten in het najaar een aantal optredens in Nederland verzorgen. Er staat een energieke band op het toneel en ze spelen materiaal uit alle periodes. De concerten zijn overal uitverkocht.
1982
Peter Vink start samen met zijn vriendin Mirjam van Doorn de commerciële rockband The Boxx.
1984 - 1987
De Q65 is alweer terug, nu met oud-gediende Beer Klaasse op drums naast Vink, Roelofs, van Nimwegen en Bieler. Dit jaar beginnen overal in Nederland de grote Back To The Sixties-festivals populair te worden. Groepen als Shocking Blue, After Tea, Tee Set, the Shoes en the Golden Haigs worden opnieuw geformeerd en gaan weer optreden op hun vroegere hitstatus. Op 24 november geeft Q65 een uiterst geslaagd optreden tijdens het Back To The Sixties-festival in Den Bosch. Regelmatig treden ze weer op tot april 1987. Hierna ontbindt Bieler de Q65 en formeert hij The Q met oud-gediende Joop Roelofs, Rick Finck op bas, Rene van Spanje op toetsen, Rob Louwes op drums en Rinus Hollenberg op gitaar. Peter Vink gaat bassen in The Boxx.
1988
In oktober verschijnt de single Let's Roll geproduceerd door Barry Hay en Freddie Haayen op het Jaws-label van de Golden Earring. Op de achterkant staat Are You Home, een bewerking van We're Gonna Make It. De band heet dan inmiddels weer Q65.
1990 - 1997
Op 7 november 1990 overlijdt drummer Jay Baar in Amsterdam aan de gevolgen van een longontsteking. In steeds wisselende bezettingen blijft Q65 tot ongeveer 1995 bestaan. De NCRV zendt de tv-serie Classic Albums uit waarin beroemde elpees centraal staan. Aan Q65's langspeler Revolution wordt ook een uitzending gewijd. Tijdens de opnames voor deze uitzending spelen Joop Roelofs, Frank Nuyens en Willem Bieler voor het eerst sinds lange tijd weer samen, de oerformatie van de Q65. Wegens verstoorde verhoudingen wil bassist Peter Vink onder geen enkel beding in dezelfde ruimte met zijn ex-bandleden gefilmd worden, maar hij werkt wel mee aan de documentaire. Onder leiding van producer Hans van Hemert en opnametechnicus Jan Audier wordt in de Basementstudio te Spakenburg een akoestische sessie opgenomen. Door de enorme aandacht die de tv-uitzending in de media krijgt is er weer veel belangstelling voor de Q65. Vele optredens volgen en later dat jaar verschijnt de 'aQstic' cd Trinity, geproduceerd op Willem Bieler's eigen label Mohican Productions.
1998
Joop Roelofs stapt op. In een latere bezetting die meer elektrisch getint is, spelen naast Bieler en Nuyens ook drummer Hans Waterman (ondere andere van Cuby & Blizzards, Solution en Pretty Things) gitarist Derk Groen en bassist Dicky Schulte Nordholt. Er worden diverse demo-opnames gemaakt voor een nieuwe cd.
2000
Op 21 november overlijdt zanger Willem Bieler op 53-jarige leeftijd aan de gevolgen van een hartstilstand en dat betekent het definitieve einde van Q65. Tijdens een emotionele uitvaart op de Haagse begraafplaats Nieuw Eykenduynen brengt de achterban Bieler een laatste groet. Er klinkt harde muziek, er zijn veel tranen en na afloop is er bier.
2001
Postuum verschijnt een door Bieler in het Haags gezongen Bruce Springsteen-cover (Born In De Schilderswijk) op de door Sjaak Bral samengestelde verzamelcd Alle 13 Haags. Hans Waterman publiceert zijn autobiografie Drumsolo (35 jaar te laat naar bed).
2002
Hunter Music brengt een dubbelalbum uit met de A- en B- kanten van alle singles die Q65 voor Decca, Negram, Polydor en Jaws opnam. De meeste nummers zijn voor het eerst in hun oorspronkelijke mono uitvoering te beluisteren, veel tracks verschijnen ook voor het eerst op cd. Voor het bonusmateriaal is gezocht naar onuitgebracht- of alternatief materiaal zodat eindelijk Feel Her Still, een onbekende compositie uit 1966 uit de kluis komt. Van Circus bestaat er een studiotape met niet uitgebrachte versies van Change Of Scene (werktitel van Riding On A Slow Train) en Fairy Tales Of Truth.
2009 - 2010
Op 20 november 2009, tijdens het festival Crossing Border in Den Haag wordt, in aanwezigheid van Joop Roelofs, Peter Vink, Frank Nuyens en Beer Klaasse, een biografie over de band ten doop gehouden. Het door Pim Scheelings geschreven boek bevat zowel de persoonlijke verhalen van de bandleden als die van onder anderen Hans van Hemert, Peter Koelewijn, Joop van Nimwegen, Rinus Gerritsen en Jan Akkerman. De uitgave bevat tevens vele, niet eerder gepubliceerde foto's uit het archief van de familie Bieler. Het boek komt in november 2010 ook in de Verenigde Staten uitgegeven door het Amerikaanse Ugly Things Magazine.
Discografie Q65
Albums | Singles | Compilaties | Overig | Gastbijdragen
Revolution
Act | Q65 |
Type en jaar | LP, 1966 |
Label | Decca, QL 625363 |
producer | Hans van Hemert |
producer | Jan Audier |
Bijzonderheden | In 1977 heruitgegeven |
Revival
Act | Q65 |
Type en jaar | LP, 1969 |
Label | Decca, XBY 846515 |
Bijzonderheden | met tracks van Circus: Voluntary Peacemaker, Riding On A Slow Train en Fairytales Of Truth. in 1997 op cd uitgebracht door Pseudonym (CDP 1048) |
Afghanistan
Act | Q65 |
Type en jaar | LP, 1970 |
Label | Negram, NELP 075 |
engineer | John Sonneveld |
engineer | Jan Audier |
Bijzonderheden | Heruitgegeven op cd (Pseudonym CDP-1002) met als bonus al het materiaal dat uitgebracht is op Negram |
We're Gonna Make It
Act | Q65 |
Type en jaar | LP, 1971 |
Label | Negram, ELS 914 |
Trinity
Act | Q65 |
Type en jaar | CD, 1997 |
Label | Mohican, MH001 |
Complete Collection 1966-1969
Act | Q65 |
Type en jaar | CD, 1998 |
Label | Onbekend |
The life I live
Act | Q65 |
Type en jaar | CD, 1998 |
Label | Rotation, 5585112 |
Bijzonderheden | compilatie |
Revolution
Act | Q65 |
Type en jaar | CD, 2002 |
Label | Rotation, 018 440-2 |
Bijzonderheden | heruitgave van debuutalbum uit 1966; bevat bonustracks: Where Is The Key, Voluntary Peacemaker, It Came To Me en No Place To Go |
I Despise You
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1966 |
Label | Decca, AT 10224 |
B-kant | Ann |
Hitnotering |
29-10-1966, Top 40, 7 weken, plaats 19
|
The Life I Live
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1966 |
Label | Decca, AT 10210 |
B-kant | Cry In The Night |
Hitnotering |
11-06-1966, Top 40, 14 weken, plaats 5
|
You're The Victor
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1966 |
Label | Decca, AT 10189 |
B-kant | And Your Kind |
producer | Peter Koelewijn |
engineer | Jan Audier |
Hitnotering |
05-03-1966, Top 40, 13 weken, plaats 11
|
From Above
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1967 |
Label | Decca, AT 10248 |
B-kant | I Was Young |
Hitnotering |
28-01-1967, Top 40, 7 weken, plaats 13
|
Kjoe Blues
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1967 |
Label | Decca, BU 70025 |
producer | Hans van Hemert |
engineer | Jan Audier |
Bijzonderheden | EP met op kant A: Ain't That Loving You Baby/Rambling On My Mind en op lant B: No Place To Go/80% O |
So High I've Been So Down I Must Fall
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1967 |
Label | Decca, AT 10286 |
B-kant | Where Is The Key |
Hitnotering |
11-11-1967, Top 40, Tip
|
World Of Birds
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1967 |
Label | Decca, AT 10263 |
B-kant | It Came To Me |
producer | Hans van Hemert |
engineer | Jan Audier |
Hitnotering |
22-04-1967, Top 40, 9 weken, plaats 8
|
Ann
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1968 |
Label | Decca, AT 10336 |
B-kant | Sour Wine |
Medusa
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1968 |
Label | Decca, AT 10329 |
B-kant | Mother Motha's Great Sundance |
Bijzonderheden | als Circus |
Sundance
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1969 |
Label | Decca, AT 10383 |
B-kant | World Of Birds |
Don't Let Me Fall
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1970 |
Label | Negram, NG 172 |
B-kant | Crumblin |
Sexy Legs
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1970 |
Label | Negram, NG 196 |
B-kant | There Was A Day |
Hitnotering |
03-10-1970, Top 40, 2 weken, plaats 40
|
Fighting Is Easy
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1971 |
Label | Polydor, 2050130 |
B-kant | Country Girl |
I Just Can't Wait
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1971 |
Label | Negram, NG 230 |
B-kant | We're Gonna Make It |
Love Is Such A Good Thing
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1971 |
Label | Negram, NG 220 |
B-kant | Night |
Hoo Na Na
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1972 |
Label | Polydor, 2050181 |
B-kant | Troubles |
Hitnotering |
27-05-1972, Top 40, Tip
|
Injection
Act | Q65 |
Type en jaar | 7", 1989 |
Label | Monkey Business |
B-kant | Baby Don't Worry/i'm Glad |
Bijzonderheden | re-release |
Let's Roll
Act | Q65 |
Type en jaar | CDS, 1998 |
Label | Onbekend |
Alle 13 Haags
Act | Q65 |
Type en jaar | Compilatie, 2001 |
Label | Pink Records, PRCD 200120 |
Bijzonderheden | verzameling liedjes met Haagse tongval; bevat een Bruce Springsteen-cover (Born In De Schilderswijk) gezongen door Willem Bieler. |
Singles A's and B's
Act | Q65 |
Type en jaar | Compilatie, 2002 |
Label | Hunter Music |
In de discografie worden officiële opnamen die zijn uitgebracht van de betreffende persoon, band of ensemble per soort geluidsdrager chronologisch opgesomd. Meerdere uitgaven binnen hetzelfde jaar staan alfabetisch gerangschikt. Bij Gastbijdragen worden alleen bijdragen gelinkt aan platen van acts die een volledige vermelding hebben in de Muziekencyclopedie. Dit overzicht is bedoeld als index en biedt daarom geen volledige opsomming. Als muzikanten ook deel uitmaken van de bezetting van een band die in de encyclopedie staat, zijn de discografische gegevens terug te vinden bij de desbetreffende band.